Event oznacza po prostu „wydarzenie” w języku angielskim. Z punktu widzenia branży eventowej to wydarzenie planowane i organizowane w oparciu o precyzyjnie określone cele. Cel ten określi rodzaj wydarzenia, uczestników, lokalizację, czas i potrzebne zasoby. Wydarzenia są narzędziami do osiągania celów.
Co to jest event i jego rodzaje?
Wydarzenie to wydarzenie zaplanowane i zorganizowane dla osiągnięcia zamierzonego celu, zwykle łączące w sobie elementy nauki, rekreacji i zabawy. Wydarzenia mogą przybierać różne formy i realizować różne cele. Możesz zintegrować konkretne pomysły, aby motywować, promować, edukować i kształtować wizerunek swojej marki. Ostateczna forma wydarzenia wiąże się z działaniem wielu aktorów (grup ludzi).
Popularne rodzaje eventów
1. Wydarzenia biznesowe i korporacyjne – Wspieraj cele biznesowe Twojej organizacji (administracja, komunikacja, szkolenia, marketing, PR, motywacja, relacje interpersonalne i z klientami).
2. „Świadome społecznie” wydarzenie charytatywne – dla lub na rzecz organizacji non-profit lub organizacji świadomej społecznie, której celem jest zbieranie funduszy, wspieranie jakiejś sprawy lub podnoszenie świadomości społecznej na temat określonego problemu. Wydarzenia tworzone przez organizacje wyższe.
3. Targi i wystawy – wydarzenia (odbywające się w określonej branży lub dla szerszej publiczności), które gromadzą kupujących, sprzedających i inne zainteresowane strony w celu prezentowania lub sprzedaży produktów i usług.
4. Wydarzenia rozrywkowe i rekreacyjne – jednorazowe lub cykliczne, bezpłatne lub płatne występy, koncerty, wystawy, ceremonie wręczenia nagród i inne występy organizowane w celach rozrywkowych.
5. Wydarzenia kulturalne – wydarzenia świeckie lub religijne organizowane przez i/lub dla publiczności (festiwale, karnawały, ceremonie religijne, parady, uroczystości rocznicowe).
6. Wydarzenia rządowe i obywatelskie – spotkania organizowane w ramach, przez lub w imieniu partii politycznych, społeczności, samorządów lokalnych i agencji rządowych.
7. Eventy marketingowe – eventy ułatwiające kontakty sprzedawców i kupujących lub budujące znajomość marek, produktów i usług (road shows i inne).
8. Spotkania i konferencje – spotkania grup ludzi, których celem jest edukacja, wymiana informacji, dyskusja i debatowanie, osiąganie porozumień i decyzji oraz budowanie relacji.
9. Wydarzenie społeczne lub związane z cyklem życia – Prywatne spotkanie za zaproszeniem w celu uczczenia lub upamiętnienia wydarzenia (kulturowego, religijnego, społecznego, społecznego, rodzinnego).
10. Eventy sportowe – czysto widowiskowe lub związane z czynnym uczestnictwem zajęcia rekreacyjne lub konkurencje sportowe.
Imprezy można organizować niezależnie od branży. Jednak każdy rodzaj wydarzenia powinien mieć inne podejście. Zadaniem menadżera wydarzenia jest planowanie, organizowanie i koordynowanie każdego etapu wydarzenia. W pracy specjalisty eventowego ważne jest sformułowanie celów, jakie ma osiągnąć planowane wydarzenie oraz określenie grupy docelowej, do której wydarzenie będzie kierowane. Odpowiedź na pytanie tytułowe zależy od pytania podstawowego: rodzaju wydarzenia.