Event manager to osoba, której zadaniem jest organizowanie wydarzeń skupiających się na określonej dziedzinie wiedzy lub działalności. Do jego obowiązków należy planowanie, organizacja i koordynacja wszystkich etapów wydarzenia. Jednakże charakterystyka jego twórczości może się nieznacznie różnić w zależności od branży, w której pracuje. Rodzajów wydarzeń jest wiele i każdy wymaga nieco innego podejścia.
Organizacja eventów – co jest najważniejsze?
Samo słowo event oznacza po prostu wydarzenie (warto też przyjrzeć się bliżej, czym jest wydarzenie). W pracy event managera bardzo ważne jest określenie odbiorców konkretnego wydarzenia oraz celów, jakie ma osiągnąć organizowane wydarzenie. Każda branża rządzi się swoimi prawami i wymaga nieco innego podejścia.
Rodzaje eventów
Dziś potrafimy rozróżniać różne rodzaje wydarzeń. Każdy skupia się na innych rzeczach, skupia się na innych grupach docelowych i kieruje się nieco innymi celami, co sprawia, że procesy w organizacji są inne. Najczęściej wyróżnia się eventy:
1. Biznesowe/korporacyjne
Należą do nich między innymi wydarzenia mające na celu skupianie i współpracę różnych firm z tej samej branży, prowadzenie szkoleń w ramach konkretnej firmy, poszerzanie wiedzy ekspertów w określonej dziedzinie itp. B. Lekarz lub nauczyciel. Często organizowane są w taki sposób, aby łączyć działalność kilku branż, stwarzać możliwości wzajemnego wsparcia i polecać się potencjalnym klientom. Np. branża hotelarska, gdzie współpracujemy z restauracjami, pralniami chemicznymi, DJ-ami i wieloma innymi przedsiębiorcami.
2. Rozrywkowe
Wydarzenia te obejmują koncerty znanych muzyków, najważniejsze festiwale, występy kabaretowe i nie tylko. Do tego zaliczają się także spotkania autorskie i wydarzenia związane z konkretnymi zainteresowaniami. Oczywiście ich najważniejszym celem jest zapewnienie relaksu i odpoczynku od codziennego stresu oraz sprawianie radości publiczności.
3. Kulturalne
Do wydarzeń kulturalnych zalicza się wydarzenia charakteryzujące się elegancją i znaczeniem. Przykładowo filharmonie, opery i teatry mogą organizować przedstawienia i musicale, natomiast władze miast mogą je organizować na przykład w formie orkiestr lub występów plenerowych mieszkańców, zespół muzyczny.
4. Charytatywne
Imprezy charytatywne mają jeden cel. Chodzi o zjednoczenie ludzi w imię szczytnego celu. Należą do nich między innymi różnego rodzaju aukcje charytatywne odbywające się w salach konferencyjnych i rodzinne uroczystości na świeżym powietrzu. Dochód zostanie przekazany na rzecz domów dziecka i wsparcia medycznego chorych.
5. Sportowe
Słowo „wydarzenie” jest czasami używane w kontekście wydarzeń sportowych, takich jak międzynarodowe zawody w skokach narciarskich, krajowe zawody w narciarstwie biegowym i triathlony sponsorowane przez określone regiony. Jest jeden warunek. Oznacza to, że wydarzenie opiera się na sporcie. Najczęściej planowana jest ona na stadionach miejskich, ale może odbywać się także w wyznaczonych korytarzach lub zamkniętych halach sportowych, zwłaszcza w centrach miast.
6. Obywatelskie/rządowe
Spotkania z kandydatami na stanowiska polityczne coraz częściej nazywane są wydarzeniami. Tego typu wydarzenia często odbywają się w przestrzeni publicznej, np. na centralnym placu danego miasta, dzięki czemu wydarzenie staje się dostępne dla większej liczby zainteresowanych osób, a nie w zamkniętej przestrzeni sali konferencyjnej. Można go transmitować za pośrednictwem połączenia internetowego itp.
7. Targi/wystawy
Wydarzenia w stylu targów świetnie nadają się do promowania określonej branży. Targi książki, rolne czy ślubne. Wydarzenia te, odbywające się na dużych przestrzeniach, dają firmom skupiającym się na konkretnym obszarze specjalizacji możliwość zaprezentowania się, promowania rozwoju firmy i dają klientom osobiste zrozumienie konkretnych ofert.
8. Marketingowe
Wydarzenia marketingowe to świetny sposób na promocję np. Twojej firmy lub szkoły. Różnorodne kampanie reklamowe przyczyniają się do rozwoju konkretnych lokalizacji i dają możliwości dalszego rozwoju. Do wydarzeń marketingowych zaliczają się nie tylko wydarzenia organizowane w promowanej firmie czy obiekcie, ale także wydarzenia wirtualne planowane w Internecie.
Gdzie urządzić event?
Jeśli chodzi o wydarzenia rozrywkowe i sportowe, potrzebne są większe przestrzenie, takie jak sale koncertowe i stadiony piłkarskie. Tak naprawdę wszystko zależy od rodzaju wydarzenia, jakie planujemy. W centrum konferencyjnym warto organizować nie tylko wydarzenia biznesowe i korporacyjne, ale także szkolenia i wydarzenia marketingowe. Biorąc pod uwagę możliwości wykorzystania, tego typu lokalizacje są idealne. Aby wydarzenie było udane, wystarczy wybrać salę o odpowiedniej wielkości i wyposażeniu. Takie miejsca nadają się również do organizowania targów. Jest to przestronna sala, która może pomieścić dużą liczbę osób, dzięki czemu możliwa jest także organizacja imprez o dużej skali. Jeśli weźmiesz to pod uwagę, zaplanowane wydarzenie zakończy się sukcesem.
.